Recension av sharkgaming.se

Sharkgaming – Allt du behöver veta

Senast uppdaterad: 12 november 2023

Sugen på en riktigt schysst gamingdator? Vi tar en närmare titt på Shark Gaming som levererar grymma datorer för alla oss spelgalna. Från cool design till kraftfull prestanda – låt oss se vad som gör Shark Gaming till en favorit bland gamers!

Letar du efter en ny dator för ditt spelande? Det finns en uppsjö av alternativ där ute, men ett namn som verkligen sticker ut är Shark Gaming. Det handlar inte bara om teknik för dem, utan om hela spelkulturen. Häng med och lär känna företaget som tar både gaming och dess community på stort allvar.

shark gaming logotyp

Det här är Shark Gaming

Stort utbud av gamingdatorer
Anpassade datorer för olika spel
Möjlighet att designa sin egen dator

Om Shark gaming

Om det är något som särskiljer Shark gaming från många andra som säljer gamingdatorer online så är det just kundservicen och den kunskap de besitter. Det här är helt enkelt folk som kan gaming och gamingdatorer. Det är ett företag som tar gaming på allvar. Detta gör dem inte enbart genom att erbjuda ett sortiment med datorer och andra gaming-relaterade prylar, de strävar också efter att ta ett socialt ansvar. Bland annat genom att informera och stötta kring spelberoende, uppmuntra spelare att lägga ner lagom mycket tid på gaming samt genom att stötta lokala e-sportföreningar med mera.

Vad säger andra om Shark Gaming?

Så vad får du reda på om du tittar på vad andra sagt om Shark Gaming? En av de punkter där Stark Gaming får mest positiv uppmärksamhet är när det gäller deras support, snabba responstider och kommunikation.

Om du till exempel vill ha hjälp med att bygga en gaming dator hos Shark Gaming, en dator som är anpassad efter just dina önskemål, kommer de att kunna hjälpa dig. De lägger alltid supporten på en nivå som passar kunden. Det spelar med andra ord ingen roll om du är ett proffs eller om du är nybörjare. Shark Gaming kommer att hjälpa dig att sätta ihop en speldator med hänsyn till din budget och för att du ska kunna spela den typen av spel du tycker om. Observera dock att supporten hos Shark Gaming i första hand kommunicerar på engelska eller danska.

När det gäller kommunikation får Shark Gaming mycket goda omdömen för hur de kommunicerar i samband med och efter beställningar. Om du till exempel beställer en specialbyggd Shark Gaming dator får du regelbundna uppdateringar för hur bygget fortskrider. När datorn skickas får du självklart också leveransrapporter och spårningsnummer. Som kund är det en extra trygghet att hela tiden ha koll på exakt var i processen den beställda datorn befinner sig.

Sugen på en skräddarsydd Sharkgaming dator?

Shark Gaming är ett företag som är välkända för sina skräddarsydda speldatorer. I det avseendet kommer ju då deras omtyckta support väl till pass. Du kan kontakta de antingen via telefon eller via ett kontaktformulär som du hittar på deras hemsida. Här spelar det ingen roll om du vill ha hjälp att bygga en dator från grunden eller om du har en enkel fråga om ett tangentbord eller någon annan utrustning. Shark Gaming svarar snabbt och det märks att supportpersonalen har stora kunskaper och att de själva i många fall är passionerade gamers.

Byggen av Shark Gaming PC

Den stora grejen hos Shark Gaming är deras byggen av specialanpassade speldatorer. Här kan du välja mellan tre olika grundutföranden som i sin tur är väldigt anpassningsbara. Prisklasserna sträcker sig från runt 9 000 upp till 30 000 kronor eller mer. Oavsett prisnivå har de bra montage med hög kvalitet. Det märks att monteringen utförs av personer som vet vad de sysslar med. Utöver att sätta ihop en dator i princip från grunden finns också möjligheten för dig att beställa ett chassi med ett eget motiv, till exempel om du är med i ett e-sportlag och vill ha lagets logotyp tryckt på datorns sida. Detta gör det även perfekt för dig som besöker LAN eller streamar, eftersom du kan visa din gamertag på ett bra sätt.

Datorer skräddarsydda för särskilda spel

För dig som är osäker på vilken typ av dator du ska skaffa finns flera alternativ. Shark Gamings support är som du redan kunnat läsa av toppklass, och de hjälper mer än gärna till att vägleda dig. På Shark Gamings hemsida kan du också hitta en förnämlig spelguide. Guiden är till för dig som vill ha en dator särskilt anpassad för att kunna spela vissa speltitlar, eller specifika spelgenrer. Vill du ha en speldator som är exakt konfigurerad för att prestera så bra som möjligt för GTA V? Eller är League of Legends mer din grej? Det är bara två exempel på spel som fått sina helt egna dedikerade sidor hos Shark Gaming, kompletta med datorer och andra komponenter som fungerar extra väl med just de spelen.

Shark Gaming – sortiment

Shark Gaming har ett relativt stort sortiment av speldatorer, kringutrustning samt olika komponenter en gamer kan tänkas behöva. Med det sagt är de inte aktören med det största sortimentet. Här handlar det istället om ett välkurerat utbud av produkter som håller hög kvalitet. Produkterna är indelade i kategorierna ”stationära datorer”, ”bärbara datorer”, ”gear” och ”komponenter”. De två förstnämnda kategorierna är det lätt att förstå vad de innehåller. Under ”gear” hittar du till exempel skärmar, headsets, möss, musmattor och annan kringutrustning. ”komponenter” innefattar i sin tur sådant som moderkort, kylningsapparaturer, grafikkort och nätverksutrustning. Förutom allt detta finns också en avdelning för merchandise så som t-shirts, kepsar och andra plagg som pryds av Shark Gamings logotyp.

Shark Gaming – mus

Sortimentet av gamingmöss är inte stort men håller hög kvalitet. De flesta av mössen som finns att tillgå ligger i den lite högre budgetklassen runt tusenlappen. Du som vill ha en mus av hög kvalitet men inte vill betala mer än nödvändigt kan glädja dig åt regelbundna reor. De är dessutom ofta relativt givmilda i det att priserna sänks upp mot 50%. Chansen är i och med det stor att du kan hitta en mus som säljs för 1200:- under ordinarie pris till halva priset när helst du besöker hemsidan.

Shark Gaming – skärm

Även när det gäller datorskärmar finns det inte särskilt många alternativ att välja bland, men det som finns är bra. Prisnivåerna håller god täckning, från lite billigare alternativ i 2000-3000 kronorsklassen till 240 Hz-skärmar som klarar av fantastisk bildkvalitet för alla typer av spel. Precis som med datormössen kan du ha turen att hitta ett dyrt alternativ på en givmild rea.

Shark Gaming – tangentbord

Sortimenten av tangentbord för gaming sträcker sig mellan prisvärda varianter i 400-kronorsklassen till lyxigare alternativ. Tillgängliga varumärken innefattar till exempel Corsair, Steelseries och Cooler Master.

Reparationer

Om garantitiden på din speldator eller någon av dess tillhörande komponenter löpt ut så kan Shark Gaming hjälpa dig med reparationer. Ett litet minus är möjligtvis att de inte skriver ut några fasta priser för olika typer av lagningar. Istället får du använda ett kontaktformulär och kontakta dem direkt för att få reda på vilka olika alternativ du har.

Leveranstider

Av kundernas omdömen går det att avläsa att leveranstiderna överlag är korta. Detta beror förstås också på vad för typ av produkt du beställer. En skräddarsydd dator tar tid att sätta ihop och av naturliga skäl betyder det förstås att du kommer få vänta lite längre innan du får den än om du till exempel beställer ett tangentbord. .

VIP-klubb

Till sist är det värt att nämna att Shark Gaming har en VIP-klubb som vem som helst kan gå med i. Det medför inga extra kostnader. Ett medlemskap innebär helt enkelt att du dels kan bli bjuden på olika evenemang, både online och offline. Dels att du får förtur till olika kampanjer och reor. Till sist får du också utökad returrätt och garantitid på dina beställningar. Om du är en gamer som regelbundet är i behov av att skaffa utrustning på grund av slitage med mera är det kanske inte någon dum idé att skaffa medlemskap. Särskilt som det inte innebär några förpliktelser från din sida.

Sammanfattning av Shark Gaming

Detta är en shark gaming review vars syfte har varit att ge dig en överblick över det sortiment, den service och de priser Shark Gamings nätbutik erbjuder. Om du har funderat över om det är värt att beställa en dator eller något annat från dem har du förhoppningsvis mer på fötterna nu än vad du hade innan.

Sammanfattningsvis är det en bra nätbutik som både i den här genomgången och av alla kundomdömen att döma till största delen gör ett väldigt bra jobb. Kundsupporten är tillgänglig, snabb och kunnig. Som beställare kan du dessutom räkna med att du alltid har koll på dina produkter, oavsett om det handlar om hur långt bygget av din specialbeställda dator gått, eller vart mellan lagret och ditt hem dina beställda produkter befinner sig i fraktkedjan. Tillgänglighet och öppenhet som detta visar att de är måna om sina kunder.

Hemsidan i sig är bra den också. Det enklaste sättet att få svar på en specifik fråga är förstås att kontakta butikens support, men det finns utöver det gott om guider att hitta på sidan om du hellre läser på själv eller vill ha lite mer kött på benen för att veta vilken fråga du behöver ställa.

Oavsett om du spelar PC-spel som hobby emellanåt eller är medlem i ett e-sportlag och spelar snudd på professionellt är det här alltså en bra hemsida att ha koll på. Sortimentet rymmer utrustning i alla prisklasser och du har dessutom möjlighet att få annan service i form av reparationer och så vidare.